Ayesa includes the Jidoka platform to robotize BPO processes

Ayesa signed a strategic agreement with Novayre, developer of Jidoka, expanding capabilities in Robotic Process Automation (RPA) to enhance its Business Processes Outsourcing (BPO) services in Spain and Latin America. The aim of the company is to offer the latest technological solutions available in the market in order to maximize the efficiency and effectiveness of the business processes of customers and potential customers.

This strategic agreement allows the Andalusia multinational to offer its clients the Jidoka platform, which provides a complete RPA infrastructure, accompanied with the necessary implementation services for process automation, supporting the management and scalability of business automation capabilities.

Ayesa has extensive experience in BPO services, which has made possible for this business area to take a big step forward within the company, diversifying the client portfolio and incorporating leading edge technologies in the quest to improve quality of the services provided and optimization of operating costs through service automation.

According to Javier Requejo, Director of the BPO Area of Ayesa, "this alliance brings us the most advanced technology in automation to achieve excellence in the management of outsourced processes of our customers in terms of cost, quality and time to market.".

Ayesa and Jidoka will work together to maximize synergies between human skills and robotic capabilities, freeing client companies' workers from mundane and repetitive administrative tasks, allowing them to focus on greater value added activities.

Jidoka allows deployment of "software robots" that use computer applications imitating human behavior, allowing the automation of rules based tasks to improve business processes efficiency while increasing company productivity.

Víctor Ayllón, Jidoka's CEO, highlights that this new collaboration agreement with Ayesa will "link the technological capabilities of our RPA platform with the experience of a leading company such as Ayesa; it's a great opportunity to share synergies and offer solutions to companies that need to take advantage of the potential of process robotization in the era of digital transformation".

See more

Ayesa posee una amplia experiencia en el sector del outsourcing de procesos de negocio, lo que ha posibilitado que en los últimos años esta línea de negocio haya tomado un gran impulso dentro de AYESA, diversificando la cartera de clientes e incorporando las últimas tecnologías en la búsqueda de mejorar la calidad de los servicios prestados y la optimización de los costes de operación por la vía de la automatización de servicios.

Para Javier Requejo, Director del Área de BPO de Ayesa, “esta alianza nos aporta la tecnología más avanzada en automatización para alcanzar la excelencia en la gestión de procesos externalizados de nuestros clientes en términos de coste, calidad y time to market.”, según ha declarado.

Ayesa y Jidoka trabajarán de manera conjunta en el aprovechamiento máximo de las sinergias entre habilidades humanas y capacidades robóticas, liberando a los profesionales de las empresas clientes de aquellas tareas administrativas y repetitivas, centrándose en otras de mayor valor añadido.

Jidoka permite instalar "robots software" que utilizan las aplicaciones informáticas imitando el comportamiento humano, permitiendo automatizar tareas basadas en reglas para mejorar la eficiencia de los procesos empresariales y potenciar la productividad de las compañías.

Víctor Ayllón, CEO de Jidoka ha destacado que este nuevo acuerdo de colaboración con Ayesa permitirá “unir las capacidades tecnológicas de nuestra plataforma RPA con la experiencia de una empresa líder como es Ayesa; es una gran oportunidad para compartir sinergias y ofrecer soluciones a las compañías que necesitan aprovechar el potencial de la robotización de procesos en la era de la transformación digital”.